Bigleaps heeft een pre-season en inseason budget cyclus ontwikkeld (WSSI), die in combinatie met een overlegstructuur en besluitvormingsaanpak is geïntroduceerd.
read more
Wij hebben de basis voor een cross functioneel proces voor assortimentsplanning opgezet. Inkoopteams zijn getraind in de nieuwe werkwijze en de ontwikkelde planningstool.
read more
De oplossing die wij hebben gebouwd: een data-invoer workflow waarmee de organisatie in staat is artikeldata te controleren in plaats van zelf in te voeren. Er ging veel tijd en energie verloren in het uitvragen en overtypen van artikeldata. Er was weinig aandacht voor datakwaliteit met de nodige procesverstoring verderop in het logistieke proces. Via een webplatform voeren leveranciers nu zelf artikeldata in. Bij de workflow zijn indicatoren voor datakwaliteit ontwikkeld, in samenwerking met de verschillende afdelingen die er gebruik van maken. Hierdoor is de werkinhoud voor bepaalde functies binnen de klantorganisatie enorm veranderd: van datatypist naar datacontroleur met als eindresultaat een betere datakwaliteit.
Wij hebben een methode & aanpak ontwikkeld om jaardeals met leveranciers gestructureerd tot stand te laten komen. De commerciële resultaten van leveranciers zijn inzichtelijk gemaakt, commerciële presentaties en dealsheets voorbereid. In een duidelijke gepland proces, zijn we met alle A-merk leveranciers tot gezamenlijke business deals gekomen. Afspraken zijn centraal geregistreerd in een tool, waarmee het realiseren van de achteraf bonusafspraken door het jaar heen ook beter gaat. Het gehele jaardealproces is in een periode van ca 2 maanden doorlopen.
Het promotie bestelproces voor aangesloten winkelondernemers is aangepast. Zodanig dat ondernemers makkelijker promotiegoederen kunnen bestellen en winkels een hogere winkelbeschikbaarheid realiseren. Door een betere inkoop concentratie op het servicekantoor was dit een win-win voor alle stakeholders.
Wij hebben de programma management support geleverd in een intensieve formule uitrol van 80 winkels (na een succesvolle afronding van de pilot fase) . Het effect van de formule ombouw is per winkel meetbaar gemaakt. Met een militaristische programma planning en draaiboek is met 6 projectmanagers een gefaseerde uitrol van alle winkels gerealiseerd in ca. 1,5 jaar tijd.